Hoppa till innehållet
Frakt till paketbutik för 134 kr. | Levereras inom 1-3 arbetsdagar
FRAKT TILL PAKETBUTIK FÖR 134 SEK

Vanliga frågor

Beställa

Jag har inte fått min orderbekräftelse. Hur kan det vara?

Om du inte får din orderbekräftelse efter att du har slutfört din beställning rekommenderar vi att du provar följande i den ordningen:

1: Kontrollera skräppostmappen i ditt e-postprogram. Det händer då och då att vissa e-postprogram tror att våra orderbekräftelser är spam och slänger in dem där.

2: (Om du har en) Logga in på ditt användarkonto. Härifrån kan du se om beställningen har gått igenom korrekt.

3: Om du inte kan logga in, eller om du kan se i ditt användarkonto att det finns ett problem med beställningen, kontakta oss på +45 7023 1201 eller skriv till elenas@elenas.dk så snart som möjligt, så kommer vi att vara av hjälp med din beställning.


Jag har angett en felaktig adress. Vad gör jag?

Du kontaktar oss så snart som möjligt på +45 7023 1201 eller skriver till elenas@elenas.dk så att vi kan ändra leveransadressen på din beställning.


Kan jag betala via faktura eller pr postförskott?

Nej, vi erbjuder inte fakturabetalning eller betalning pr postförskott. Du kan endast betala med betalkort, Mobilepay eller Paypal i samband med beställning.


Leverans

Kan jag få gratis frakt?

Jo det kan du!
För beställningar över DKK 399 kan du få fri frakt till paketbutiken (gäller endast Danmark). Det kan dock finnas några undantag där varor inte kan levereras till en paketbutik och därför inte kommer att erbjudas fri frakt.


Hur snabbt skickar du mitt paket?

Väldigt snabbt!

Vi packar och skickar beställningar varje vardag och strävar efter att få beställningarna skickade samma dag som de beställs.
För full lagring kallar vi dock vår leveranstid 1-3 arbetsdagar, och om du beställer varor från vårt fjärrlager så skickar vi normalt efter 8-10 arbetsdagar.


Hur lång är leveranstiden?

Beställer du med leverans till Danmark får du vanligtvis paketet redan dagen efter beställning.


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket i paketbutiken?

Om du inte hämtar ut ditt paket på posten/uthämtningsstället kommer paketet att returneras till oss efter 7-14 dagar.

Detta kommer dock inte att uppfylla returvillkoren, och innebär att du som kund kommer att bli skyldig att betala för returen samt för vidarebefordran.


Kan jag hämta min beställning istället för att få den skickad?

Det kan du tro!
Du kan hämta din beställning i våra lokaler genom att välja detta i kassan när du beställer.
Det är öppet för hämtning av beställningar alla vardagar kl 10:00 - 15:00.


Vilken tid på dagen kommer mitt paket att levereras?

Vi kan tyvärr inte säga något om vilken tid på dygnet ditt paket levereras eller är klart för hämtning, då det skiljer sig från stad till stad. Kontakta vid behov transportören eller paketbutiken för att få veta mer.


Jag har inte fått mitt paket. Vad gör jag?

Om du har fått en leveransbekräftelse från oss, men du inte får ditt paket nästa leveransdag, rekommenderar vi att du först kontrollerar din leveransbekräftelse och kontrollerar spårningsnumret.
Om ditt paket har skickats med spårning kommer du att kunna slå upp numret och se hur långt ditt paket har nått.

Om du inte har fått en leveransbekräftelse från oss, eller om du har ytterligare frågor, vänligen kontakta oss på +45 7023 1201 eller skriv till elenas@elenas.dk - så hittar vi en lösning.


Leverans utomlands

Skickar du varor utomlands?

Det kan du tro!
Vi skickar till flera länder, alla som du kan se under vår fraktsida.


Priser / Betalning

Hur anges priserna?

Alla priser på elenas.dk är angivna i danska kronor (DKK) inkl. 25% moms.


Finns det en betalningsavgift?

Nej, vi tar ingen betalningsavgift för att handla på elenas.dk.


Vilka betalkort accepterar du?

Vi accepterar följande betalkort:


– MasterCard
– Maestro
- Visa kort
– Visa Electron
– JCB-kort
- American Express
- PayPal
– Mobilepay

Det går inte att betala pr faktura, postförskott, check, banköverföring eller med andra betalkort.


Avbokning/byte

Hur länge har jag rätt att återvända?

På elenas.dk har du 30 dagars returrätt. Så länge de returneras i originalförpackning, eventuella förseglingar inte är brutna och de inte har använts så kommer du kunna få tillbaka alla pengarna.

Returnera produkterna säkert inslagna. Returadressen är:

Elenas.dk
Ringväg 3
7860 Spøttrup (Lem)
Danmark
Noterat: Retur

Du ansvarar för de produkter du skickar tillbaka tills vi tar emot dem. Vi rekommenderar att du skickar produkterna som ett paket och inte som ett brev. På så sätt är produkterna försäkrade mot förlust och skada. Vi hämtar INTE paket från paketbutiker och tar inte emot efterkravspaket.


Klagorätt

Det är något fel på min produkt. Vad gör jag?

Om du har fått en produkt som är skadad eller defekt vid mottagandet, kontakta oss så snart som möjligt på elenas@elenas.dk .


relatera till. leverans av färsk frukt och grönsaker

Jag har fått något som är dåligt. Vad gör jag?

Har du fått någon frukt som inte lever upp till förväntningarna vill vi gärna få besked redan vid mottagandet eller senast 3 dagar efter mottagandet.
Skicka oss en bild på frukten som du inte tycker är tillräcklig i kvalitet, med en kommentar om hur stor volymen är på elenas@elenas.dk
Skriv ditt ordernummer i samma mejl.

Kontakta oss

Hur kommer jag i kontakt med dig?

Ring oss:
+45 7023 1201

Skriv ett email:
elenas@elenas.dk


Vilka är dina öppettider?

Du kan komma i kontakt med vår kundtjänst per telefon alla vardagar mellan 10:00 och 16:00.

Mail besvaras inom 24 timmar.


Använder webbplatsen cookies?

Ja, elenas.dk, precis som alla andra webbutiker, använder cookies för att fungera.

Om du behöver ytterligare information om cookies hänvisar vi till våra integritetsvillkor.


Får du ett specifikt märke i ditt sortiment?

Finns det något märke eller produkt du tycker att vi saknar i vårt sortiment? Då vill vi väldigt gärna ha din input.

Skriv till Victor på victor@elenas.dk

Vi kan givetvis inte lova att vi kommer att ha alla efterfrågade märken i vårt sortiment, men vi lovar att undersöka alla förfrågningar närmare och återkomma med svar.


När kommer du att ha en specifik produkt i lager igen?

Vi gör vårt bästa för att ha så få slutprodukter i vårt sortiment som möjligt – men det händer tyvärr då och då.

Om du behöver en uppskattning av när vi kommer att ha en produkt i lager är du varmt välkommen att kontakta oss på elenas@elenas.dk